סופו של כרטיס הגרלה | הרב עזריאל יונה

סופו של כרטיס הגרלה

עשיר גדול העסיק בביתו משרתות רבות. ביניהן היתה אחת מבוגרת, רווקה, לא נאה במיוחד, שעדיין לא הצליחה למצא את בן זוגה.

המשרתת עבדה קשה למחייתה, ולאחר שחסכה סכום כסף נכבד, ניגשה למעסיקה ואמרה לו: הן אתה מגיע לעיר הגדולה בקרוב, האם תסכים לרכוש עבורי כרטיס הגרלה? בעל הבית נענה בחיוב, וקנה לה כרטיסה הגרלה.

 

חלפו מספר ימים, והעשיר החל להיתקל בקשיים כלכליים.

הוא הפסיד את הונו בהרגה אך בעקביות, וגם אשתו נפטרה עליו. הוא נאלץ למכור את רכושו, להיפרד מביתו ולנוע בחוצות כאחד העניים.

 

באחד הימים הוא נתקל בדוכן הפיס, ולהפתעתו הוא מגלה כי המספרים אותם בחר בשביל כרטיס ההגרלה של המשרתת שלו לשעבר עלו בהגרלה. הוא זכר אותם היטיב מאחר שהוא בחר אותם.

 

הוא ניגש לבעל הדוכן ושאל אותו האם כבר נפדה הכרטיס ומהו הפרס. למרבה תדהמתו שמע כי מדובר בסכום של מאות אלפי רובלים, וכי עדיין בעל הכרטיס לא הגיע כדי לפדות את זכייתו.

 

חשב האיש  על רעיון נועז.

 

אפנה לאשה ואציע לה להתחתן עמי. לאחר מכן אספר לה בדרך אגב כי זכתה בלוטו ואחזור,כבעלה, להיות עשיר.

 

וממחשבה למעשה, הוא ניגש למשרתת המבוגרת והרווקה ששמחה להינשא לעשיר הגדול לשעבר, וכחודש לאחר החתונה אמר לה הבעל הטרי בשמחה: יש לי בשורה טובה. את זוכרת את הכרטיס שרכשתי עבורך, גיליתי שהוא זכה בלוטו. אנחנו עשירים.

 

למרבה תדהמתו פרצה האשה בבכי וסיפרה לו, כי את הכרטיס הביאה לאביה, שמכר אותו תמורת סכום פעוט כדי לרכוש מצרכי מזון לביתו.

העשיר לשעבר, לא ידע את נפשו. הוא יצא מן הבית רועד מעצבים וניגש אל ביתו של הרב, השרף מקוצק.

 

"כבוד הרב, אני רוצה לגרש את אשתי. נישאתי לה רק בשביל לזכות בסכום הנכבד, אך כעת לא רק שלא הרווחתי את הכסף, עלי גם לחיות עם אשה שאין לי כל חפץ בה".

 

הרבי הביט באיש ואמר לו: טעות בידך. אתה לא התחתנת אתה בשביל הכסף. הקב"ה רצה שהיא תהיה אשתך. אלא שהוא ידע שבדרך הטבע אתה לא תתחתן אתה סיבב עליך את כל הסיבות שהביאוך עד להצעת נישואין. ירידתך מנכסיך, מות אשתך, רכישת הכרטיס המוקדמת.

 

האם כעת, שסוף סוף הגעת למצבך האידיאלי אתה רוצה להחריב אותו?

­­­­­­­­­­­­________ 

אדם סבור כי הוא שולט בעולמו, וכי הוא מנווט את חייו. עליו לדעת כי מה שמתרחש סביבו הינו חלק מתכנית אלוקית גדולה, שבסופו של דבר נעשית אך לטובתו.