הבחירות של גיל | גיל, חדש בחברותא

 לכבוד ארגון חברותא שלום

רציתי לשתף אתכם בהרגשתי מן הימים האחרונים ולשמוע את תגובתכם. כפי שידוע לכל ב- 22 בחודש זה התקיימו הבחירות לכנסת ולממשלה. אינני פעיל חברתי, או שייך באופן מובהק למפלגה כל שהיא, ולכן באופן כללי אין לי שייכות רבה לנושא. ועם זאת, במערכת הבחירות הזו, בכל זאת משהו תפס אותי, המאבק נגד המפלגות החרדיות. כל מפלגה, אולי למעט אחת או שתים והערביות, דיברו על השוויון בנטל, על הנישואין האזרחיים, תחבורה ציבורית בשבת, ועל הצורך להשתחרר מהתפיסות הדתיות הישנות. אני לא מזכיר שמות מאחר שאין לי ענין במאמר חדשותי, אלא בחוויה האישית שלי.
 
מכל מקום, לאחר הדיונים הרבים בתקשורת על הנושא והצעות אין סופיות מחברים בעבודה שהמליצו לי להצביע אך הפעם למפלגה כל שהיא בגלל הענין הדתי החלטתי לבדוק מה זה בכלל הנושא הדתי המדובר. מה הענין בכלל בנישואין על פי התורה, ומה זה בכלל לימוד בישיבה שלדעת הדתיים מגן על המדינה גם כן, ולמה אכפת למישהו אם יש אנשים שנוסעים בשבת.
 
אם אתם מצפים שכעת אכריז באזניכם על חזרתי בתשובה בעקבות השאלות הללו צר לי לאכזב אתכם. בכלל לא. אבל בכל זאת חיפשתי חומר על הנושא. מצאתי דרך גוגל מאמרים שונים אך כולם היו מאד קיצוניים לצד מסויים. או בעד בצורה רדיקלית או באופן מתלהם נגד. לא את זה חיפשתי. ביקשתי מישהו שאוכל לשוחח אתו על הענין לא ברמה הפוליטית אלא ברמה האינטלקטואלית כלומר בבחינת המקורות של הסוגיא. דרך זה הגעתי אליכם. במשך השבועיים האחרונים דיברתי יהדות במשך 3 פעמים עם הבחור שהצמדתם לי ואני מודה שזה מעניין. עדיין לא משכנע אבל בהחלט מרתק.
 
תודה, גיל.