סיפורה של יועצת אקדמית | מערכת האתר

לארגון 'חברותא' שלום

להלן סיפורי על השתלבותי בפרוייקט שלכם.

 

אני אשה צעירה בת 39, נשואה ואם לבת. בתפקידי אני משמשת כיועצת במוסד אקדמי. מועמדים המבקשים להתקבל כסטודנטים מתלבטים בחלק גדול מן המקרים מה הוא תחום הלימודים ההולם את כישוריהם. האם פסיכולוגיה הנחשבת למגמה יוקרתית או שמא משפטים הפרקטית יותר? וכן הלאה. בכל יום אני פוגשת בין עשרה לעשרים סטודנטים פוטנציאלים ואני מנסה לייעץ להם ובעיקר להציג בפניהם את מסלולי הלמידה השונים בהם יוכלו לבחור.

 

באחד הימים הגיע אל שולחני סטודנט הנראה כבחור שאינו שומר תורה ומצוות, בלשון המעטה. שערו גלש על כתפיו, והוא לבש בגדים שהשפעת המזרח הרחוק הוטבעה בהם בבירור. למרבית ההפתעה הוא ביקש ממני לברר על המגמה לתלמוד. ניסיתי להסביר לו כי מדובר בלימודי גמרא מסובכים, וייתכן שהוא לא בדיוק מודע לכך, אך הוא התעקש וביקש לקבל את כל המידע. לפי שהוא נפרד ממני הוא אמר לי שאין מושג מה זה גמרא. הודיתי בפניו שאכן לא למדתי מעולם תלמוד, אך ניסיתי לתהות בעדינות, מהיכן לו יש מושג?

 

אז הוא סיפר לי כי הוא חזר מטיול בן ארבע שנים במזרח הרחוק ושם הוא נחשף לקבוצה דתית ואף שמע ממנה שיעורים. ההרצאות שנסובו על עניני התלמוד כבשו את ליבו והוא חש שהוא הגיע לשדה נפלא שמעולם לא ביקר בו. הוא ביקש ללשמוע עוד על התלמוד, על הגיונו, ועל ההיסטוריה שלו. כשחזרתי לארץ, אמר, החלטתי שאת התואר שלי אעשה בתחום הזה.

 

אחרי שהצעיר יצא מהחדש, הרגשתי מעט חוסר נוחות. הנה גם אני יהודייה, ואין לי כל מושג בתלמוד. אני יודעת אמנם מה כוללת המגמה, ומה הציפיות מן הסטודנטים הלומדים בה, אך מעבר לכך אין כל מושג. יתירה מזו, זוהי אחת הדיסציפלינות שמעולם לא קראתי ולו ברפרוף את תכנית הלימודים שלה בעיון, האם חשתי איזו רתיעה מכך? החלטתי לנסות ללמוד גמרא בזמני החופשי. לא היה לי כח וסבלנות ללכת וללמוד באוניברסיטה או במדרשה של חוזרות בתשובה.

 

שוחחתי עם חברה דתייה, וכך הגעתי אליכם. לאחר השיחות הראשונות עם בת שיחי החרדית, החלטנו שנלמד 'משניות' שהם החיבור שנוצר עוד קודם לגמרא ושעליו היא מבוססת, ואמנם מזה כחצי שנה אנו משוחחות ולומדות בצוותא. רציתי להודות לכם על ההזדמנות שנתתם לי.

 

בכבוד ובתודה

 

אורלי