לא תגורו מפני איש | הרב עזריאל יונה

בעיר המבורג התמנה רב חדש וצעיר לקהילה. כבר ביום הראשון הגיעה אליו אשה בוכייה ואמרה כי דין לה עם הגביר בעיירה.

הרב שאלה אם אפשר להמתין למחר שכן רק כעת הגיע מן הדרך, אך האשה סירבה ואמרה כי היא מבקשת לקיים את הדיון כעת.

שלח הרב את השמש אל הגביר לאמור לו להתייצב לדין. השמש ניסה להשתמט מאחר שפחד מן הגביר אך הרב זרזו והוא הגיע לבית הגביר כשהוא אחוז חרדה. הוא לא העז לדפוק על הדלת והמתין שהגביר יצא מביתו. כאשר פתח הגביר את הדלת כדי לצאת לענייניו הודיע לו השמש בגמגום כי הרב קורא לו לדין.

 

השיב הגביר: אמור לרב שאגיע בהזדמנות אחרת.

 

חזר השמש ומסר את דברי הגביר. הרב שאל את האשה אם תיאות להמתין אך היא סירבה והרב ציווה עליו ללכת אליו שוב.

השמש היה כעת מבוהל עוד יותר. הוא ידע שלגביר זו בושה להגיע לדין תורה, ועוד עם אשה, אך לא היתה לו ברירה והוא ניגש אל הגביר. כאשר מסר לו את דברי הרב אמר הגביר בחוצפה: אמור לרב כי הוא עדיין אורח פה, ואני הגביר של המבורג, אם אני אומר שאגיע בהזדמנות אז בוודאי שאגיע בהזדמנות, אך לא כעת.

 

מסר השמש את דברי הגביר לרב, והרב שלח אותו בשלישית: אמור לגביר, כי אמנם הוא הגביר, ונכון הוא שאין לי צבא ומשטרה להביאו בעל כרחו, אך יש לי אמצעי אחר הנקרא חרם, ואני לא אהסס להשתמש בו.

 

השמש החל לרעוד בכל גופו, והתחנן בפני הרב שישלח לגביר מישהו אחר. הרב סירב ועמד על דעתו כי עליו ללכת בעצמו ולהודיע לגביר, ובמהירות האפשרית.

 

השמש הגיע לגביר רועד, ובקול חלוש ומגמגם הודיע לו את דברי הרב.

 

כעבור שעה קלה התייצב הגביר בבית הרב כשהוא מושיט ידו לרב ומכריז בקול: מזל טוב, מזל טוב כבוד הרב. אכן ראוי הוא להיות הרב בעירנו. למען האמת אין כאן תובע ונתבע שכן האשה ואני ביימנו את הארוע מאחר שחששנו בקהילה שהרב יירתע מעשיית דין בשל גילו הצעיר. כעת אנו רואים שהוא אכן ראוי להיות רבינו.

 

[על פי דברי הרב אהרן זכאי].

חברותא

פרשת השבוע

  • ברכת האילנות

      יהי רצון מלפניך ה' אלהינו ואלהי אבותינו, שתעלינו בשמחה לארצנו, ותטענו בגבולנו, ושם נקיים...

  • חידון ניסן

    חידון ניסן   קל בינוני חודש המלכים את דם קורבנו... על המזבח במדבר זה קיבלו התורה איש...

  • איך הברכות מברכות את בעליהן?

    "אמר רבי לוי: ברכות מברכות את בעליהן וקללות מקללות את בעליהן, אבן שלמה וצדק יהיה לך...

  • מדוע נברא היתוש קודם לאדם?

    אמר רבי שמלאי כשם שיצירתו של אדם, אחר כל בהמה חיה ועוף במעשה בראשית, כך תורתו...

  • "יהיה בסדר"??

    אדם כי יהיה בעור בשרו שאת או ספחת או בהרת, והיה בעור בשרו לנגע צרעת (יג, ב)...

הרב אורי זוהר על חברותא

מה זה "חברותא"

"חברותא טלפונית" היא שירות ללא מטרות רווח, שמקשר בין גברים חילונים לחרדים, ובין נשים חילוניות לחרדיות, ומאפשרת לקבוע זמן איכות משותף קבוע, לשיחה ולימוד דרך הטלפון.

בבית, בקפיטריה, בדרך לבסיס או ללימודים, בזמן שלך ובפרטיות של הטלפון שלך, תוכל לשוחח ולדון על כל מה שמעניין אותך בעולם היהודי: שבת, חגים, כשרות, שידוכים וחינוך הילדים, כמו גם שאלת גיוס לצה"ל או הדרת נשים.

בשעה השבועית הקבועה שלכם תוכלו ללמוד ולהעמיק בנושאים שמעניינים אותך, או פשוט לשוחח (וגם להתווכח לפעמים wink). ה"חברותא הטלפונית" שלך ישמח לענות לך כמיטב יכולתו ובמלוא הרצינות, ולא להשאיר לך אף שאלה ללא מענה.

 

האם ה"חברותא הטלפונית" הוא מעין רב?
ממש לא. מדובר באנשים כמוני וכמוך, שיש להם ידע רב ביהדות ועניין לחלוק אותו גם איתך. ולא, "החברותא הטלפונית" לא מקבל תשלום עבור הזמן שלו וגם לא מחזיר אותך בתשובה, הוא פשוט רוצה ממש כמוך, לצמצם קצת את הפער בין דתיים לחילונים.

רק על מנת לסבר את האוזן נספר, כי מאות אנשים ונשים שהכירו דרך "חברותא טלפונית", הפכו לידידים טובים, הכירו את המשפחות ואורח החיים השונה, השתתפו בשמחות וממשיכים להיות בקשר לבבי וחם עד היום.

ובמקרה שאין ביניכם "כימיה" מה עושים? אין שום בעיה, במאגר שלנו קיימים מאות חברותות טלפוניות נוספות, אחד מהם ודאי יתאים לך.

הצטרף כבר עכשיו ל"חברותא" הטלפונית שלנו, מלא את הפרטים כאן בטופס ונציג שלנו ישמח לחזור אליך לשיחה קצרה, על מנת להבין את הסגנון והבקשות שלך ולהתאים לך חברותא כלבבך.

ממתינים לך ממש מעבר לקו...


"חברותא"
לומדים להכיר

קצת פרסומים עלינו