משל הזאב והעגור | הרב עזריאל יונה

לזאב האימתני והמפחיד נתקעה עצם בגרון. כל נסיונותיו לחלצה בכוחות עצמו עלו בתוהו. העצם היתה מקובעת היטיב בקנה הנשימה, חסמה את מעברי האוויר, וסבלו של הזאב היה רב.

 

הוציא הזאב קול קורא ברחבי היער לכל החיות והעופות לבא ולנסות לחלץ את העצם מגרונו. גם פרס גדול הבטיח למי שיעמוד במשימה. עמדו החיות בתור וניסו למצא פתרונות, שכן רצו לזכות בפרס הגדול. לאחר נסיונות עקרים העלה אחד העופות רעיון: קראו נא לעגור, בעל המקור הארוך אולי יצליח הוא להוציא את העצם החדה. עד מהרה הופיע העגור, הושיט את מקורו הארוך אל מעמקי גרונו של הזאב ובאבחה אחת חילץ אותה החוצה.

 

נשם הזאב נשימות עמוקות וחיוך רחב התפשט על פניו. העגור ניגש אליו והזכיר לו את הפרס הגדול שהבטיח.

באותו רגע נעלם החיוך מעל פניו של הזאב, הם לבשו זעם גדול, והוא צעק, לא די לך שהכנסת את ראשך לתוך גרוני, ולא חנקתיך ולא טרפתיך ואתה עוד מבקש לך פרס? השכר הגדול שלך הוא זה שאתה עדיין חי... כלך לך מכאן מהר פן תשיגך הרעה מעמי.

 

והנמשל

משל מפורסם זה המוכר בכמה גירסאות מופיע אצל רבי ברכיה בעל ספר 'משלי שועלים' כשהלקח שלו הוא על אותם אנשים רשעים שמשיבים רעה למיטיביהם, ולאחר שעבדו ויגעו למענם הם מגיבים בעזות מצח וברוע לב. יש שלמדו ממשל זה לקח אחר לפיו, על האדם לא לבקש או לייחל לתגמולים לא ריאליים. לעיתים כדאי לשמוח במה שיש , ולהודות על כך שלפחות גרוע יותר לא הגיענו. 

חברותא

פרשת השבוע

  • ברכת האילנות

      יהי רצון מלפניך ה' אלהינו ואלהי אבותינו, שתעלינו בשמחה לארצנו, ותטענו בגבולנו, ושם נקיים...

  • חידון ניסן

    חידון ניסן   קל בינוני חודש המלכים את דם קורבנו... על המזבח במדבר זה קיבלו התורה איש...

  • איך הברכות מברכות את בעליהן?

    "אמר רבי לוי: ברכות מברכות את בעליהן וקללות מקללות את בעליהן, אבן שלמה וצדק יהיה לך...

  • מדוע נברא היתוש קודם לאדם?

    אמר רבי שמלאי כשם שיצירתו של אדם, אחר כל בהמה חיה ועוף במעשה בראשית, כך תורתו...

  • "יהיה בסדר"??

    אדם כי יהיה בעור בשרו שאת או ספחת או בהרת, והיה בעור בשרו לנגע צרעת (יג, ב)...

הרב אורי זוהר על חברותא

מה זה "חברותא"

"חברותא טלפונית" היא שירות ללא מטרות רווח, שמקשר בין גברים חילונים לחרדים, ובין נשים חילוניות לחרדיות, ומאפשרת לקבוע זמן איכות משותף קבוע, לשיחה ולימוד דרך הטלפון.

בבית, בקפיטריה, בדרך לבסיס או ללימודים, בזמן שלך ובפרטיות של הטלפון שלך, תוכל לשוחח ולדון על כל מה שמעניין אותך בעולם היהודי: שבת, חגים, כשרות, שידוכים וחינוך הילדים, כמו גם שאלת גיוס לצה"ל או הדרת נשים.

בשעה השבועית הקבועה שלכם תוכלו ללמוד ולהעמיק בנושאים שמעניינים אותך, או פשוט לשוחח (וגם להתווכח לפעמים wink). ה"חברותא הטלפונית" שלך ישמח לענות לך כמיטב יכולתו ובמלוא הרצינות, ולא להשאיר לך אף שאלה ללא מענה.

 

האם ה"חברותא הטלפונית" הוא מעין רב?
ממש לא. מדובר באנשים כמוני וכמוך, שיש להם ידע רב ביהדות ועניין לחלוק אותו גם איתך. ולא, "החברותא הטלפונית" לא מקבל תשלום עבור הזמן שלו וגם לא מחזיר אותך בתשובה, הוא פשוט רוצה ממש כמוך, לצמצם קצת את הפער בין דתיים לחילונים.

רק על מנת לסבר את האוזן נספר, כי מאות אנשים ונשים שהכירו דרך "חברותא טלפונית", הפכו לידידים טובים, הכירו את המשפחות ואורח החיים השונה, השתתפו בשמחות וממשיכים להיות בקשר לבבי וחם עד היום.

ובמקרה שאין ביניכם "כימיה" מה עושים? אין שום בעיה, במאגר שלנו קיימים מאות חברותות טלפוניות נוספות, אחד מהם ודאי יתאים לך.

הצטרף כבר עכשיו ל"חברותא" הטלפונית שלנו, מלא את הפרטים כאן בטופס ונציג שלנו ישמח לחזור אליך לשיחה קצרה, על מנת להבין את הסגנון והבקשות שלך ולהתאים לך חברותא כלבבך.

ממתינים לך ממש מעבר לקו...


"חברותא"
לומדים להכיר

קצת פרסומים עלינו