משל האריה הרעב | מערכת האתר

בדיר הכבשים ששון ושמחה: רועי הצאן עזבו את המקום בדחיפות ושכחו לנעול את דלת הגדר. אין זאת כי אם דבר מה בהול הזעיק אותם העירה ובחפזונם לא סגרו היטיב את השער. פרצו הכבשים החוצה ויצאו בשמחה ללחוך עשב רך ומזון בכל האזור. גם איל שהיה אתם בדיר נלווה אליהם.

 

הכבשים היו כה שמחים ושיכורים מן החופש שלא שמו לב כי הרחיקו נדוד עד שהגיעו אל מעבה היער. תחושת השחרור והמזון הרב השכיחה מהם כל סכנה. אלא שאז, כשהם כבר רחוקים מביתם הבחינה קבוצת הכבשים באריה גדול ההולך ומתקרב אליהם.

 

נמלכו הכבשים במהירות מה לעשות והחליטו כי האיל, הנחשב לחיה נעימה בעלת לשון חלקה, תנסה לדבר עם האריה ולהסב את תשומת ליבו מהכבשים הצועדים להם ללא מגן ואולי יספיקו הם בינתיים להימלט.

 

האיל קיבל בשמחה את השליחות. כישורי השיחה שלו היו ידועים לכל, והוא חפץ להוכיח שוב כיצד מסוגל הוא לעניין את מלך החיות ולהטות את תשומת ליבו. ניגש האיל אל האריה והחל לשוחח אתו בנעימות על דא ועל הא. בתוך כדי השיחה שזר גם האיל דברי שבח וחנופה למלך, והשיחה החלה להתפתח לכיוונים מעניינים. אלא שאז התנער הארי ואמר: איל איל, שיחתך נעימה לי, אך לא בה אחפוץ! כמלך החיות אני מודיע לך כי אין שמחה אלא בבשר, והדיבורים שלך לא ממלאים את הצורך הזה... הבשר שלך עשוי דווקא כן לסייע לי בענין הזה. גם הכבשים הרועות לא הרחק מכאן...

 

והנמשל

משל זה מתאר עובדת חיים מאד מוכרת. קיימים שני סוגי אנשים, אלו שניתן לדבר אתם, לנסות להשפיע אליהם בהיגיון, ואלו שלא מוכנים להקשיב לכל קול, והם רק מבקשים למלאות את סיפוקם. לאנשים כאלו כדאי לתת איזו שהיא מתת כסף או מתנה אחרת, שכן דיבורים לא מתקבלים אצלם. רק אחרי שנרגע אצלם הדחף והצורך הראשוני, הם מוכנים להקשיב גם לקול ההיגיון.

 

חברותא

פרשת השבוע

הרב אורי זוהר על חברותא

מה זה "חברותא"

"חברותא טלפונית" היא שירות ללא מטרות רווח, שמקשר בין גברים חילונים לחרדים, ובין נשים חילוניות לחרדיות, ומאפשרת לקבוע זמן איכות משותף קבוע, לשיחה ולימוד דרך הטלפון.

בבית, בקפיטריה, בדרך לבסיס או ללימודים, בזמן שלך ובפרטיות של הטלפון שלך, תוכל לשוחח ולדון על כל מה שמעניין אותך בעולם היהודי: שבת, חגים, כשרות, שידוכים וחינוך הילדים, כמו גם שאלת גיוס לצה"ל או הדרת נשים.

בשעה השבועית הקבועה שלכם תוכלו ללמוד ולהעמיק בנושאים שמעניינים אותך, או פשוט לשוחח (וגם להתווכח לפעמים wink). ה"חברותא הטלפונית" שלך ישמח לענות לך כמיטב יכולתו ובמלוא הרצינות, ולא להשאיר לך אף שאלה ללא מענה.

 

האם ה"חברותא הטלפונית" הוא מעין רב?
ממש לא. מדובר באנשים כמוני וכמוך, שיש להם ידע רב ביהדות ועניין לחלוק אותו גם איתך. ולא, "החברותא הטלפונית" לא מקבל תשלום עבור הזמן שלו וגם לא מחזיר אותך בתשובה, הוא פשוט רוצה ממש כמוך, לצמצם קצת את הפער בין דתיים לחילונים.

רק על מנת לסבר את האוזן נספר, כי מאות אנשים ונשים שהכירו דרך "חברותא טלפונית", הפכו לידידים טובים, הכירו את המשפחות ואורח החיים השונה, השתתפו בשמחות וממשיכים להיות בקשר לבבי וחם עד היום.

ובמקרה שאין ביניכם "כימיה" מה עושים? אין שום בעיה, במאגר שלנו קיימים מאות חברותות טלפוניות נוספות, אחד מהם ודאי יתאים לך.

הצטרף כבר עכשיו ל"חברותא" הטלפונית שלנו, מלא את הפרטים כאן בטופס ונציג שלנו ישמח לחזור אליך לשיחה קצרה, על מנת להבין את הסגנון והבקשות שלך ולהתאים לך חברותא כלבבך.

ממתינים לך ממש מעבר לקו...


"חברותא"
לומדים להכיר

קצת פרסומים עלינו