חידון חרוזים ומילים ויחי תשע"ט | ד"ר אמיר שורץ

 

סיום ספר בראשית מות יעקב ותחילת הגלות

כל המילים המתחרזות מהפרשה  חידון חרוזים משתלב עבר הווה ועתיד

לדוגמא:  מתחרז  גבשושית עם מילה  חלוצית = בראשית

מספרים בהפטרה ובפרשה

המתחרז

מילה נרדפת

המילה\מספר

לחברים בחבורה קוראים בסלנג החבר'ה

מספר השנים חי במצרים

 

שמה של האישה היה אלישבע

שנות חיים של האב הגדול

 

הירק שאכל  היה מועשר

מספר ידוע באומה היהודית

 

בהיותו רחוק אכלו אותו הגעגועים

מספר ימי החניטה

 

היה האיש חכם וחזק במדעים

מספר ימי האבל על אבינו

 

האיש נתן מעשר כדי שיתעשר

שנות המשנה למלך

 

האדם החליט לאחר בדיקה להישבע

דוד המלך בירושלים

 

האיש אהב לגלוש

דוד המלך בחברון

 

האישה העבירה בצורה מוצלחת סדנאות

הכסף ששולם לאתר קבורה בחברון

 

האוטובוס היה אטרקציה כי היה קומותיים

נכדיו של יעקב ובני יוסף

 

 

תשבץ פלא

 

1

2

3

4

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

  1. פרשתינו
  2. גיבור הפרשה אחרי מות יעקב
  3. רמוז בסתר
  4. ישוב בבקעה

 

מילים סמויות. המילה מופיעה בסוף הקטע

 

ויחי- אחד שבית אבא חסר לו...

"דבר תורה לשולחן שבת - ויחי". איך יתכן שיעקב שחווה על בשרו ראה מה הפליה בין הבנים עושה... וראה איך שמכרו האחים את בנו אהובו בגלל העדפתו של יוסף מיתר אחיו, כיצד שוב הוא מעדיף את אפרים לפני מנשה?! ועוד, אם כבר אתה חושב שלאפרים מגיע להיות בימין, תחליף את המקומות?!.. ותירוץ נפלא...יאכלו  ענבים וישבעו ים תאנים אכלו. אם  יכולים היו, ספרים לקנות היו עושים זאת.

אחד שבית אבא חסר לו...

 

"שיכל את ידיו כי מנשה הבכור"

 

שתי שאלות:

איך יתכן שיעקב שחווה על בשרו ראה מה הפליה בין הבנים עושה... וראה איך שמכרו האחים את בנו אהובו בגלל העדפתו של יוסף מיתר אחיו, כיצד שוב הוא מעדיף את אפרים לפני מנשה?! מה הבין יעקב נשא ידיו? שם אהב יעקב את שניהם באותה מידה.  אולי נתן לו אפרים משהו  מועשר?

 

ועוד, אם כבר אתה חושב שלאפרים מגיע להיות בימין, תחליף את המקומות?!

 

ותירוץ נפלא:

אלא יעקב שואל את יוסף: "מה שמו של הראשון" - מנשה, "למה קראת לו כך"? "כי נשני מידי אלוקים ... ואת בית אבי - ה' השכיח ממני את בית אבי כשהייתי במצרים"... יעקב הגיע למצרים ויחן טוב בארץ גושן

 

ממשיך יעקב ושואל: "ולמה קראת לשני אפרים?" - "כי הפרני אלוקים בארץ עניי". אמנם ה' יפרני אבל בארץ עניי... "קשה לי בלי בית אבא!" עונה יוסף. אכן אות וסימן שהוא הנכד המועדף. כאן הבור רוויי יש  מים בו , לא כמו בור יוסף

 

אומר יעקב ליוסף: "אני מעדיף לשים את היד שלי לא על אחד שמסמל את השכחה של בית אבא, אלא על אחד שבית אבא חסר לו... ואכן ליעקב זה בא רון ושמחה ביחד אחרי 22  שנות אבלות

 

ובאמת מאפרים יצא יהושע שאהבת בית אבא = ארץ ישראל הייתה בו ב'גנים' והוא הכניס את בני ישראל, לארץ - ישראל, בעוד ששבט מנשה בחר להישאר (בחציו) מחוץ לגבולות הארץ, עם ראובן וגד...

כמה השם משפיע גם לעתיד...

 

ומדוע שיכל את ידיו, הרי תתכן קנאה (שמובילה לשנאה. ההבדל בין קנאה לשנאה זו אות אחת)?!

 

אלא יעקב דווקא חשש מקנאה, ולכן שיכל את ידיו בשעה ששני הנכדים מרכינים את הראש ולא מבחינים בכך, שאילו החליף את המקומות מיד היו שמים לב...

המציאות בה מצרי מכה יהודי תתקיים בפרשה הבאה

 

המילים : וימת יוסף בן מאה ועשר שנים ויחנטו אותו ויישם בארון במצרים.

 

הכין: ד"ר אמיר שורץ This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פתרונות חידון חרוזים ומילים ויחי תשע"ט

סיום ספר בראשית מות יעקב ותחילת הגלות

כל המילים המתחרזות מהפרשה  חידון חרוזים משתלב עבר הווה ועתיד

לדוגמא:  מתחרז  גבשושית עם מילה  חלוצית = בראשית

מספרים בהפטרה ובפרשה

המתחרז

מילה נרדפת

המילה\מספר

לחברים בחבורה קוראים בסלנג החבר'ה

מספר השנים חי במצרים

17

שמה של האישה היה אלישבע

שנות חיים של האב הגדול

147

הירק שאכל  היה מועשר

מספר ידוע באומה היהודית

12

בהיותו רחוק אכלו אותו הגעגועים

מספר ימי החניטה

40

היה האיש חכם וחזק במדעים

מספר ימי האבל על אבינו

70

האיש נתן מעשר כדי שיתעשר

שנות המשנה למלך

110

האדם החליט לאחר בדיקה להישבע

דוד המלך בירושלים

7

האיש אהב לגלוש

דוד המלך בחברון

33

האישה העבירה בצורה מוצלחת סדנאות

הכסף ששולם לאתר קבורה בחברון

400

האוטובוס היה אטרקציה כי היה קומותיים

נכדיו של יעקב ובני יוסף

2

 

תשבץ פלא

 

1

2

3

4

1

ו

י

ח

י

2

י

ו

ס

פ

3

ח

ס

ו

י

4

י

פ

י

ת

 

 

  1. פרשתינו
  2. גיבור הפרשה אחרי מות יעקב
  3. רמוז בסתר
  4. ישוב בבקעה

 

מילים סמויות. המילה מופיעה בסוף הקטע

 

ויחי- אחד שבית אבא חסר לו...

"דבר תורה לשולחן שבת - ויחי". איך יתכן שיעקב שחווה על בשרו ראה מה הפליה בין הבנים עושה... וראה איך שמכרו האחים את בנו אהובו בגלל העדפתו של יוסף מיתר אחיו, כיצד שוב הוא מעדיף את אפרים לפני מנשה?! ועוד, אם כבר אתה חושב שלאפרים מגיע להיות בימין, תחליף את המקומות?!.. ותירוץ נפלא...יאכלו  ענבים וישבעו ים תאנים אכלו. אם  יכולים היו, ספרים לקנות היו עושים זאת.

אחד שבית אבא חסר לו...

 

"שיכל את ידיו כי מנשה הבכור"

 

שתי שאלות:

איך יתכן שיעקב שחווה על בשרו ראה מה הפליה בין הבנים עושה... וראה איך שמכרו האחים את בנו אהובו בגלל העדפתו של יוסף מיתר אחיו, כיצד שוב הוא מעדיף את אפרים לפני מנשה?! מה הבין יעקב נשא ידיו? שם אהב יעקב את שניהם באותה מידה.  אולי נתן לו אפרים משהו  מועשר?

 

ועוד, אם כבר אתה חושב שלאפרים מגיע להיות בימין, תחליף את המקומות?!

 

ותירוץ נפלא:

אלא יעקב שואל את יוסף: "מה שמו של הראשון" - מנשה, "למה קראת לו כך"? "כי נשני מידי אלוקים ... ואת בית אבי - ה' השכיח ממני את בית אבי כשהייתי במצרים"... יעקב הגיע למצרים ויחן טוב בארץ גושן

 

ממשיך יעקב ושואל: "ולמה קראת לשני אפרים?" - "כי הפרני אלוקים בארץ עניי". אמנם ה' יפרני אבל בארץ עניי... "קשה לי בלי בית אבא!" עונה יוסף. אכן אות וסימן שהוא הנכד המועדף. כאן הבור רוויי יש  מים בו , לא כמו בור יוסף

 

אומר יעקב ליוסף: "אני מעדיף לשים את היד שלי לא על אחד שמסמל את השכחה של בית אבא, אלא על אחד שבית אבא חסר לו... ואכן ליעקב זה בא רון ושמחה ביחד אחרי 22  שנות אבלות

 

ובאמת מאפרים יצא יהושע שאהבת בית אבא = ארץ ישראל הייתה בו ב'גנים' והוא הכניס את בני ישראל, לארץ - ישראל, בעוד ששבט מנשה בחר להישאר (בחציו) מחוץ לגבולות הארץ, עם ראובן וגד...

כמה השם משפיע גם לעתיד...

 

ומדוע שיכל את ידיו, הרי תתכן קנאה (שמובילה לשנאה. ההבדל בין קנאה לשנאה זו אות אחת)?!

 

אלא יעקב דווקא חשש מקנאה, ולכן שיכל את ידיו בשעה ששני הנכדים מרכינים את הראש ולא מבחינים בכך, שאילו החליף את המקומות מיד היו שמים לב...

המציאות בה מצרי מכה יהודי תתקיים בפרשה הבאה

 

המילים : וימת יוסף בן מאה ועשר שנים ויחנטו אותו ויישם בארון במצרים.

 

הכין: ד"ר אמיר שורץ This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

 

חברותא

פרשת השבוע: דברים, בין המצרים

הרב אורי זוהר על חברותא

מה זה "חברותא"

"חברותא טלפונית" היא שירות ללא מטרות רווח, שמקשר בין גברים חילונים לחרדים, ובין נשים חילוניות לחרדיות, ומאפשרת לקבוע זמן איכות משותף קבוע, לשיחה ולימוד דרך הטלפון.

בבית, בקפיטריה, בדרך לבסיס או ללימודים, בזמן שלך ובפרטיות של הטלפון שלך, תוכל לשוחח ולדון על כל מה שמעניין אותך בעולם היהודי: שבת, חגים, כשרות, שידוכים וחינוך הילדים, כמו גם שאלת גיוס לצה"ל או הדרת נשים.

בשעה השבועית הקבועה שלכם תוכלו ללמוד ולהעמיק בנושאים שמעניינים אותך, או פשוט לשוחח (וגם להתווכח לפעמים wink). ה"חברותא הטלפונית" שלך ישמח לענות לך כמיטב יכולתו ובמלוא הרצינות, ולא להשאיר לך אף שאלה ללא מענה.

 

האם ה"חברותא הטלפונית" הוא מעין רב?
ממש לא. מדובר באנשים כמוני וכמוך, שיש להם ידע רב ביהדות ועניין לחלוק אותו גם איתך. ולא, "החברותא הטלפונית" לא מקבל תשלום עבור הזמן שלו וגם לא מחזיר אותך בתשובה, הוא פשוט רוצה ממש כמוך, לצמצם קצת את הפער בין דתיים לחילונים.

רק על מנת לסבר את האוזן נספר, כי מאות אנשים ונשים שהכירו דרך "חברותא טלפונית", הפכו לידידים טובים, הכירו את המשפחות ואורח החיים השונה, השתתפו בשמחות וממשיכים להיות בקשר לבבי וחם עד היום.

ובמקרה שאין ביניכם "כימיה" מה עושים? אין שום בעיה, במאגר שלנו קיימים מאות חברותות טלפוניות נוספות, אחד מהם ודאי יתאים לך.

הצטרף כבר עכשיו ל"חברותא" הטלפונית שלנו, מלא את הפרטים כאן בטופס ונציג שלנו ישמח לחזור אליך לשיחה קצרה, על מנת להבין את הסגנון והבקשות שלך ולהתאים לך חברותא כלבבך.

ממתינים לך ממש מעבר לקו...


"חברותא"
לומדים להכיר

קצת פרסומים עלינו