מה השבח הגדול שבני ישראל עשו 'כאשר צוה ה' את משה'? | מערכת האתר

בפרשת השבוע, פרשת תצווה אנו מוצאים לא פחות מ-18 פעמים את ההיגד כי עשו את המשכן 'כאשר צוה ה' את משה'. והדבר אומר דרשני. מה בעצם הקושי בכך, ממה ההתפעלות, וכי דרגה היא זו, לעשות 'ככל אשר ציוה ה''?

הרב ברוך אזרחי מפנה את תשומת הלב לפסוק נוסף מספר במדבר, מוקשה לא פחות.

"ויעש כן אהרן' [ח, ג] – להגיד שבחו של אהרן שלא שינה" [רש"י, ספרי בהעלותך].

וגם פה יש להעיר, וכי יש להתפעל מכך שאין משנין, שאהרן עשה כאשר צווה?

אך האמת היא כי החידוש אינו בכך שאהרן לא שינה ולא עשה פחות מ'כאשר צווה', אדרבא החידוש הוא בכך שלא שינה לטיבותא...

נתאר לעצמנו, אהרן בקדש הקדשים הוא בלבד לפני ולפנים. נגש להדליק את הנרות עומד מולם מתעמק בעומק משמעותם האור וכל הנכלל בו להאיר לפני הקב"ה.

למה לא יקדים איזה 'לשם יחוד', לא יתעורר בקרבו איזה רגש להדר ולפאר וליפות את המנורה? מדוע לא יחפוץ להוסיף עוד מעט זהב עוד גביע עוד פרח עוד כפתור?

כלום ככה סתם ככה ניגשים להדלקת המנורה ?אולי עוד בגד לכבוד המאורע, אולי דבקות מיוחדת התנועעות בחינת 'כל עצמותי תאמרנה'?

וכל זה איננו תמיד תואם את ההלכה. הלא ישנה הלכה של 'דרך שירות בכך', ישנה הלכה של 'יתור בגדים' [אסור ללבוש יותר מהבגדים המנויים], או 'חיסור בגדים''

ישנה הלכה של צורת המנורה, ועוד ועוד איך מתגברים על זה? איך מוותרים על כל רצונות הקדושה הבאים ממקור כל כך טהור?

להגיד שבחו של אהרן שלא שינה.

להודיעך כי אהרן התגבר על כל רצונותיו גם על אלו המשחדים כל כך, גם על אלו הבאים להדר לפאר ולרומם.

ומה ההסבר העומד מאחורי זה?

אומר הרב: המבין יבין כי כל אלו נובעים מתוך רצון 'עצמי', מתוך הבנה 'טובה' יותר, 'עמוקה' יותר.

אל תבין יותר טוב מן התורה, אל תעמיק עמוק יותר מן התורה. בין תבין כי אין לך קיום והידור גדול יותר מ"כאשר צוה ה"'.

להגיד שבחו של אהרן שלא שינה.

ולעניננו: שמונה עשרה פעמים נאמר ''כאשר צוה ה' את משה''.

לא קל לעמוד בפני פיתוי של תכנית אדריכלית נוספת, לתקן לשפר ליעל, מדוע לא לשתף עוד מומחה עולמי, לפאר ולרומם את בית אלקינו?

מדוע לא נעשה משכן גבוה יותר, שלחן נאה יותר, מזבח נוסף או גדול יותר, יפה יותר, על כל זה צריך להתגבר בגבורה נפשית ולהבין כי הציות הוא שיא העבודה, שיא ההבנה. ההתבטלות לדבר השם היא שיא השלימות.

"כאשר צוה ה' את משה".

חברותא

פרשת השבוע: כי תצא חודש אלול

הרב אורי זוהר על חברותא

מה זה "חברותא"

"חברותא טלפונית" היא שירות ללא מטרות רווח, שמקשר בין גברים חילונים לחרדים, ובין נשים חילוניות לחרדיות, ומאפשרת לקבוע זמן איכות משותף קבוע, לשיחה ולימוד דרך הטלפון.

בבית, בקפיטריה, בדרך לבסיס או ללימודים, בזמן שלך ובפרטיות של הטלפון שלך, תוכל לשוחח ולדון על כל מה שמעניין אותך בעולם היהודי: שבת, חגים, כשרות, שידוכים וחינוך הילדים, כמו גם שאלת גיוס לצה"ל או הדרת נשים.

בשעה השבועית הקבועה שלכם תוכלו ללמוד ולהעמיק בנושאים שמעניינים אותך, או פשוט לשוחח (וגם להתווכח לפעמים wink). ה"חברותא הטלפונית" שלך ישמח לענות לך כמיטב יכולתו ובמלוא הרצינות, ולא להשאיר לך אף שאלה ללא מענה.

 

האם ה"חברותא הטלפונית" הוא מעין רב?
ממש לא. מדובר באנשים כמוני וכמוך, שיש להם ידע רב ביהדות ועניין לחלוק אותו גם איתך. ולא, "החברותא הטלפונית" לא מקבל תשלום עבור הזמן שלו וגם לא מחזיר אותך בתשובה, הוא פשוט רוצה ממש כמוך, לצמצם קצת את הפער בין דתיים לחילונים.

רק על מנת לסבר את האוזן נספר, כי מאות אנשים ונשים שהכירו דרך "חברותא טלפונית", הפכו לידידים טובים, הכירו את המשפחות ואורח החיים השונה, השתתפו בשמחות וממשיכים להיות בקשר לבבי וחם עד היום.

ובמקרה שאין ביניכם "כימיה" מה עושים? אין שום בעיה, במאגר שלנו קיימים מאות חברותות טלפוניות נוספות, אחד מהם ודאי יתאים לך.

הצטרף כבר עכשיו ל"חברותא" הטלפונית שלנו, מלא את הפרטים כאן בטופס ונציג שלנו ישמח לחזור אליך לשיחה קצרה, על מנת להבין את הסגנון והבקשות שלך ולהתאים לך חברותא כלבבך.

ממתינים לך ממש מעבר לקו...


"חברותא"
לומדים להכיר

קצת פרסומים עלינו