קומבינה לראש השנה | דוד הוד

שערורייה! קומבינה במשפט ראש השנה!

שנה שלמה לפתחנו. אילו מאורעות נפגוש? איך תהיה הבריאות? מה יהיה המצב הכללי ואיך יהיה המצב הכלכלי? איך יהיה עם המשפחה? האם נזכה לשנה משגשגת מבחינה פיננסית?

 

יום ראש השנה, יום הרה גורל הוא. תנאי חיינו בשלל המישורים, נגזרים ביום זה: אילו דברים נקבל והאם נקבל מהם הרבה או קצת. הרבה בריאות, או בריאות חלקית, הרבה כסף או פחות..

 

מטרת תנאי חיינו המגוונים שנקבל ומטרת רמת הרווחה \ צמצום בכל אחד מהמישורים: כיוון שכל שלב בחיינו האישיים, קשור ומחובר גם לתהליך הגרנדיוזי של גאולת עם ישראל, אזי, תנאי חיינו המגוונים, הם בעצם 'עזרה אישית משמיים' כדי שחלקנו בהאדרת התהליך \ קרובו \ הצלחתו, תהיה גדולה ואיכותית יותר.

 

מה הם הנתונים העולים לדיון?

בראש השנה נגזר כמה נקבל השנה – זאת – לאור התנהגותנו עם השפע שהיה לנו, במהלך השנה האחרונה:

באם הוכחנו במהלך השנה האחרונה, שכסף בארנק שלנו, פירושו: עוד צדקות \ כסף המייצר עוד מצוות, (כסף המייצר מצוות הכוונה, כסף שקונים בו חפצים המשתמשים בהם למצוות כגון אוכל לסעודות שבת, תפילין, אוכל לבני המשפחה, ספרי קודש) אזי משמיים רוצים כמובן שנוסיף להצטיין במישור בו הוכחנו את עצמנו – כדי לעזור לנו ב'צדקותנו' שתגדל, וכדי לעזור בתהליך קרוב ביאת המשיח. 

 

באם גם אהבנו להשאיל חפצים לחברים \ להלוות מוצרי אוכל לשכנים וכד' (באזורים החרדיים, בדפי זהב המקומי, ישנו מוסף נפרד של 'גמחי"ם'. מדובר ביוזמות של אנשים המשאילים \ מלווים מוצרי אוכל, צרכי שמחות \ אבלות \ שמלות ערב, וכל מה שרק יכול להיות כולל גמחי"ם של תרופות ומכשירים רפואיים שונים, שמחציתם, נותנים שירות 24 שעות.. למותר לציין שדברים אלו נעשים ללא כל תשלום.. אז אולי אתם הראשונים שתפתחו דינמיקה ברוכה זו באזורכם..?) אזי, משמיים נותנים לנו 'שפע' כדי שתהיה זמינות ותחלופה גדולה של דברים שונים בביתנו שנוכל להגביר את התנהגותנו הברוכה, שלגאולת העם היא כרוכה ואותה היא מקדמת בהצלחה!

 

באם לא השכלנו לנצל את אפשרויותינו כדי להפיק מהן נחת רוח לבורא ולהנפיק מהן אגרות מצוות, אזי, ביום ראש השנה מבצעים לנו צמצומים. זאת, כיוון שהוכחנו, ש'שפע' אצלנו, איננו עוזר למעמדנו הרוחני ואיננו תורם ומקרב את גאולת העם הכי יקר ואהוב למכתיב המציאויות ורמות השפע – ב'מישורי תנאי החיים' השונים.  

 

איך מצילים ת'מצב?

בואו ונהיה מעשיים: נחשוב על האפשרויות השונות בחיינו שהיינו להשתמש בהן לעשות עוד מצוות. אכן, צריכים לזהות אופציות אופציונאליות שהיו בידנו לגרום לבוראנו נחת מהתנהלותנו - אך החמצנו אותן: כסף שהזרמנו למטרת נוחיות, פינוקים ואיבזורים למרות שהיינו יכולים להשתמש בזה גם לצדקות, לקניית ספרי הלכה, סידורים ואמצעים לקיום מצוות שונות, כגון תפילין ותשלום לבייבי סיטר כדי שאוכל ללכת להרצאת יהדות וכגון להשתמש בזה לקניית פרסים ודירבונים שונים לילדנו כדי שיקפידו על יותר מצוות, וכו'.  

 

צריך לזהות התנהגויות אצלנו שבהן יכולנו להתגבר ולהוכיח לבוראנו שאנו מסוגלים להמעיט ברצונותינו כשזה בא על חשבון רצונו (-כמבואר בספרי ההלכה), או עוד נחת רוח שהיינו יכולים להפיק לכבודו: כגון, סטייל הלבוש שלנו שלעיתים יכול להיות פחות מוחצן ו'מושך' אך יותר מיצר נחת רוח לבוראי בגלל ההצטנעות שבדבר. כגון, הקדשת פרק זמן (אפילו זמן קצרצר: נכנסים לאתר וטועמים מאיזו תכנית \ שיעור) יומי ללמוד נושא ביהדות ולא רק לצפות בתכניות הפנאי האהובות עלי.

 

אנו צריכים להביע את שאיפתנו לגילוי מלכות השם בעולם ולהביע את נכונותנו בתרומה לתהליך ובהנעתו. אם חשבנו על כספים שהזרמנו למקומות שגרמו לנו, אולי יותר כייף אך פספסנו את הדברים הנצחיים שהיינו יכולים לעשות איתם – לשמחתו של אבינו, אז בואו ונכריח אותנו כבר מעכשיו להשתמש בכסף בצורה טובה: כבר מעכשיו נודיע לילדנו על סדרות פרסים בהתאם להלכות מסוימות שהם ילמדו, או בתור תמריצים על חיזוקים שלהם במצוות שונות וכד'.

 

אם הבנו שבהתנהגותנו בקטע הלבוש או כל מישור אחר בו נהגנו ביכולותינו, שכלנו, בשפע שלנו בצורה פחות נבונה מאשר שימוש בכל הנ"ל באופן שהיה יכול לגרום יותר נחת רוח לבוראנו, אז בואו ועכשיו ונתפטר לשלום: למשל; נחתום עכשיו על עוד הוראות קבע. (אולי גם 'נכסה' את גובה המעשרות – עשירית מגובה ההכנסות).

 

כשאנו נקבע את המציאות העתידית ונכריח את עצמנו לנהוג כך, אזי, במשפטנו בראש השנה, יראו שאנו יודעים לנצל את השפע שלנו באופן חכם. כך, יוסיפו לנו עוד.   

 

דא"ג, משנות מגורותי בניו יורק, למדתי משכני ה'חלבים' (שעשירותם היא מופלגת גם ביחס ל'אלפיון העליון' בארה"ב) שהסגולה העוברת אצלם מאב לבן – הגורמת את עשירותם – היא העובדה שהם תורמים 'חומש' (20% מהרווחים) ולא רק מעשר. ראו הומלצתם!

 

אז נכון שבראש השנה קוצבים את חלוקת סוגי השפע בהתאם להתנהלותנו בשנה האחרונה, אך פה מוצעת קומבינה שצריך להיות פראייר אמיתי כדי שלא להשתמש בה...

 

הזמן אוזל! שבו ותכננו תכנית עבודה מיידית. בכך, תמחקו את ההיסטוריה השלילית, ותכתיבו לעצמכם שנה משופעת.