מה הסיבה האמיתית שבשלה נבחר דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב? | הרב עזריאל יונה

את הסיפור המרגש הבא קיבלתי מחבר דרך הרשת, ואני חש צורך עז לשתף אתכם בו. מי שסיפר את הסיפור הוא הרב משה חזקיהו.

המסר הישיר העולה ממנו הוא, שאדם לא יכול לדעת לאן מעשה טוב שלו יכול להוביל. לפעמים נראה לו שהוא לא באמת יצר איזושהיא השפעה בעולם, אבל למעשה אין לו מושג מה כוחו של האפקט שהגיע ממעשהו.

והנה הסיפור.

היה זה לפניי כמה עשרות שנים.

חורף כבד פקד את ארה"ב. הגשם ניתך ללא הרף, וסופות הוריקן עזות הביאו להרס וחורבן של בתים רבים. עיירות שלימות סבלו מהצפות מים רבות, ובכבישים נוצרו שיבושים קשים.

לילה אחד, יצא לו יהודי תושב ארה"ב הלומד באחד הכוללים לנסיעה לעיר הסמוכה.

הוא החל בנסיעה כשמטר עז יורד כל הדרך.

והנה, בעודו נוסע בכביש המהיר, רואה הוא על צד הדרך , רכב תקוע החונה בשוליים ומסמן בידו לעזרה.

מי שנסע אי פעם בכבישים המהירים של ארה"ב יודע, כי מדובר בכבישיי ענק, עם מספר רב של נתיבים, שנוסעים בהם במהירות רבה, על כן הסיכוי שמישהו יעצור ויגיש עזרה בכבישים האלו קלוש מאד.

האברך היהודי רואה את הנהג המסכן תקוע בגשם העז והקור הכבד, ומחליט לסטות מנתיבו החוצה, על מנת לנסות ולהגיש לו עזרה.

היה זה צעד לא פשוט, ירידה לשוליים בכביש כה מהיר, ובפרט ביום חורפי שכזה, הינה מסוכנת ביותר, אך האברך ידע כי תורתנו הקדושה מצווה אותנו לגמול חסד עם כל אדם, על כן, עצר הוא את רכבו בצד וניגש להעניק עזרה.

הוא רץ אל הנהג ושאל במה ניתן לעזור, והנהג המסכן שכל כך שמח לקבלת העזרה, הסביר שיש לו פנצ'ר בגלגל ואינו מצליח לתקן זאת.

האברך טוב הלב לא חשב פעמיים, ובעוד גשם הזלעפות בחוץ לא פוסק לרגע, הפשיל שרוולים ובמרץ רב ירד מתחת לאוטו להחליף את הגלגל. הנהג ומלווהו הסתכלו בהתפעלות רבה על האברך שעבד במרץ ובהתנדבות, למרות הקור והגשם.

לאחר רבע שעה סיים האברך את החלפת הגלגל והורה לנהג להמשיך בנסיעה. הנהג ההמום הודה לו מקרב לב והיהודי רץ לרכבו כשהוא שטוף בגשם.

ברכב ישב כל אותה העת ליד הנהג, איש עסקים גדול ומצליח וביקש מהנהג לקרוא לאברך. הנהג צעק לאברך, והאברך הגיע שוב, ואז אמר לו איש העסקים : "תודה רבה לך אדון, אמור נא לי בבקשה, מה אוכל לתת לך בתמורה על כל מה שעשית למעננו בגשם השוטף ?"

"איני רוצה מאומה, עשיתי חסד כפי שציוה אותי בוראי עולם", אמר האברך, ועמד לחזור לרכבו.

"לא, רוצה אני לתת לך עזרה בכל דבר שנדרש לך...אמר שוב איש העסקים.

"אמרתי לך אדוני היקר, עשיתי מצווה ואיני חפץ לקבל מאומה בתמורה" השיב היהודי.

אך איש העסקים לא וויתר ואמר לו : "תקשיב טוב יהודי, הנני איש עסקים עשיר, וכעת אתה פוגע בי בכך שאינך נותן לי להשיב לך תמורה. אמור לי בבקשה, יש לך איזה חוב או צורך בעזרה כספית ?"

היהודי הנבוך ענה ;"יש לי משכנתא שלקחתי כל החיים , בשווי של 100,000 יורו, אך באמת שאיני רוצה תמורה על כך." אין בעיה, השיב איש העסקים " תן לי רק את כתובתך וחזור לרכבך."

האברך נתן לו את פרטיו ומיהר לרכבו ספוג במים.

והנה, לאחר כמה ימים, נשמעות דפיקות בביתו של האברך. בפתח הבית עמד שליח עם זר פרחים ענקי בידו. האברך הופתע , מי שולח לו זר פרחים עצום כזה במשך היום ? הוא הניח את הזר וראה שבתוכו מונחת מעטפה.

הוא פתח את המעטפה, ובתוכה הוא רואה כתוב: "תודה רבה על עזרתך המיוחדת בתיקון הרכב ביום חורפי, ובאמצע כביש מהיר. כאות תודה, ראיתי לנכון להעניק לך צ'ק על סך 100,000 יורו לכיסוי המשכנתא.

בהערכה רבה,

איש העסקים,

דונאלד טראמפ.

הרב משה חזקיהו שסיפר את הסיפור הוסיף: "אולי כעת נבין מדוע בחר ה' באדם זה להיות נשיא המעצמה הגדולה בעולם, למרות שכולם היו נגדו ולא האמינו שיבחר, וזאת מפני שבידו היתה הזכות של עזרה לתורה, והעמדת אברך בן תורה, אשר בזכותם עומד כל העולם.

מספיקה היא העזרה לאברך אחד שישב ויעמול בתורה, בכדי לזכות את האדם בשכר קטן - להיות נשיא המעצמה הגדולה בעולם, מפני שכוחה של התורה אדיר ומחזיק את כל העולמות.

אם רק היינו מבינים כמה גדול כוחה של התורה, ובפרט של לומדיי התורה, אשר מעלתם וגדולתם כה עצומה, שמחזיקים את כל העולמות וכל השפע היורד בעולם מגיע בזכותם, וכל השפע היורד לשאר העולם, נשלח על מנת לסייע להם, ומי שמסייע להם - זוכה בשכר ישיר מה'.