סיום המשניות ובר מצוה | מערכת האתר

החברותות: הרב יוסף כהנא ממודיעין עילית, ומר אבנר דישון מהעיר אילת

האירוע: סיום סדר זרעים בתוך לימוד שנמשך חמש שנים בשיתוף אירוע בר מצווה.

אירוע מרגש נרשם במודיעין עילית לאחר ששני בני החברותא, הרב יוסף כהנא, תלמיד חכם מהעיר קרית ספר, ומר אבנר דישון הנושא בתפקיד ניהולי בכיר בעיר אילת, סיימו במסיבת מרגשת בה נחגגה גם חגיגת בר מצווה את סדר מועד שבש"ס משניות בתוך לימוד משותף בן 5 שנים.

מסיבת סיום המשניות כללה כאמור שמחה נוספת – חגיגת בר המצווה לבנו של הרב יוסף כהנא. הרב החליט לאחד את שני האירועים המרגשים לכלל אירוע אחד גדול, ובו ציין בנו את קבלת עול מצוות, ואבנר ויוסף ציינו את סיום סדר מועד.

סדר מועד כולל שתים עשרה מסכתות משניות ביניהם: מסכת שבת, עירובין, פסחים, שקלים, יומא, סוכה, ביצה, ראש השנה, תענית, מגילה, מועד קטן, חגיגה.

"הבחירה של הרב יוסף לאחד את שני האירועים מוכיחה עד כמה חשובה לו החברותא והלימוד המשותף", אומרים ב'חברותא', "בר המצווה של בנו, צורף לאירוע סיום המסכת מתוך אמונה כי שני האירועים ממוקמים אצלו בסדר הראשון במעלה".

אבנר דישון מצידו, נסע במשך שעות ארוכות כדי להשתתף באירוע המרגש, כשבמהלך האירוע הכריז: "אני מרוגש מהזכות שנפלה בחלקי להכיר אדם נפלא כמו יסף וללמוד איתו ביחד שנים ארוכות. ומודה בכל ליבי לארגון איילת השחר שיצר את החיבור המדהים והבלתי אפשרי הזה".

קרוביו של אבנר מספרים, כי את החברותא המשותפת עם הרב יוסף, תופס אבנר, המכהן כאמור בתפקיד בכיר, כאחד מרגעיו החשובים ביותר: "אי אפשר להפריע לו בשעות הללו, אין זה משנה אם מדובר באמצע פגישה, או גורם עסקי חשוב ככל שיהיה, השעות הללו קודש לחברותא".