חברותא, באים לשבת | ליאורה

לכבוד פרוייקט חברותא שלום.

 

צפיתי בתכנית 'באים לשבת' ששודרה ביום שישי האחרון בערוץ 2 שם התארחו מנהלי ארגון חברותא, מאד מצא חן בעיני העובדה שבפאנל ישבו אשה חילונית שהגדירה עצמה אתאיסטית ושני המנהלים החרדיים כאשר הרמוניה מלאה שוררת ביניהם.

 

כאשר המנחה שאל את מנהל הארגון כיצד השפיע הלימוד הטלפוני בחברותא על שני הצדדים, ענה הרב ישראל כי שני הצדדים גילו שבצד השני של החומה נמצאים בני אדם ולא דמויות סטריאוטיפיות עליהם למדו עד כה מהתקשורת הפנים חרדית והפנים חילונית.

 

כחילונית גמורה, אני רוצה להודות שאני מזדהה לחלוטין עם דבריו של הרב. כך אני חשה לגבי. ההיכרות שלי עם חברותא היתה לפני כשלשה חודשים, והיא היתה לגמרי מיקרית. ביקרתי, יחד עם אישי וילדי בצימר בצפון, כאשר בצימר הצמוד לשלנו התארחה משפחה חרדית. מטבע הדברים, התקשרו המשפחות והילדים שלנו ושלהם שיחקו יחד בשעות הארוכות בהם לא יצאנו לטיולים.

 

כשהילדים משחקים גם בין ההורים נוצרת מטבע הדברים אינטראקציה כל שהיא, ואני מצאתי את עצמי משוחחת בליל שבת עם אם המשפחה שהיתה חבושה בשביס במיטב המסורת בעוד ילדינו משתובבים על הדשא המשותף.

מהר מאד גלשו השיחות שלנו לשאלות מהותיות כמו שאלת השבת, המקווה, לימוד תורה, ואיך לא.. הצבא. גיליתי שהאשה שלצידי אינה חסרת אישיות או 'ביביסיטר לדים' כמו שהתרגלתי לחשוב. גם היא הודתה בסוף השיחה שהיא מופתעת מהיכולת שלי להקשיב. היא היתה משוכנעת שאנחנו החילוניים לא מוכנים לשמוע אותם בכלל.

במוצ"ש לפני שנפרדנו היא סיפרה לי על הארגון שלכם, והציעה שנלמד באמצעותו בחברותא. כאשר צפיתי בתכנית שדיברה על המשותף לנו, בני העם היהודי מכל גוונו, הזדהיתי לגמרי עם הדוברים, הן החרדים והן החילוניים ובחרתי לשלוח לכם מכתב זה.

 

בכבוד ובברכה

ליאורה.